Trajanje programa: 2 semestara (1 godina)
Akademsko zvanje: Magistar likovne umjetnosti – fotografija
Diplomu izdaje: Univerzitet u Sarajevu
Struktura programa: 30 (E)CTS studijskih bodova u jednom semestru, odnosno 60 (E)CTS studijskih bodova tokom čitave akademske godine.
I semestar | Naziv predmeta | Broj časova | ECTS |
Fotografija VII a) dokumentarna / b) primjenjena | P4 + V4 | 7 |
Metodologija i metode teorije i historije umjetnosti | P1 + V1 | 3 |
Fotografija – digitalna grafika I | P1 + V1 | 3 |
Priprema završnog rada | P + V | 15 | + IZBORNI PREDMET Studenti su obavezni odabrati JEDAN izborni predmet iz ponuđene liste predmeta: |
Fotografija – digitalna grafika I | P1 + V | 2 | Razvoj oblikovanja – dizajn i arhitektura | P1 + V | 2 |
Industrijsko oblikovanje | P1 + V | 2 |
Savremene tendencije u teoriji i historiji umjetnosti | P1 + V | 2 |
Vizuelne komunikacije | P1 + V | 2 |
Postobjektna umjetnost | P1 + V | 2 |
II semestar | Naziv predmeta | Broj časova | ECTS |
Fotografija VIII a) dokumentarna / b) primjenjena | P45 + V75 | 7 |
Teorija vizuelnih umjetnosti i vizuelne kulture | P30 + V60 | 3 |
Fotografija – digitalna grafika II | P15 + V15 | 3 |
Završni rad | P + V | 15 | + IZBORNI PREDMET Studenti su obavezni odabrati JEDAN izborni predmet iz ponuđene liste predmeta: |
Fotografija – digitalna grafika II | P1 + V | 2 |
Razvoj oblikovanja – savremene komunikacije i dizajn | P1 + V | 2 |
Savremene tendencije u umjetnosti BiH i na regionalnoj sceni | P1 + V | 2 |
Vizuelne komunikacije i primjenjeni dizajn | P1 + V | 2 |
Estetika statične i pokretne tehno-slike (fotografija, filmska slika, videografska slika, sintetička ili numerička slika) | P1 + V | 2 |
U izradi.
h.adzem@alu.unsa.ba
UNIVERZITET U SARAJEVU
AKADEMIJA LIKOVNIH UMJETNOSTI
Obala Maka Dizdara 3, 71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
T: +387 (0) 33 210 369
alu@alu.unsa.ba
POVEZNICE
MEĐUNARODNA SARADNJA ALU
Ivan Hrkaš rođen je u Sarajevu 1978. godine. Nakon završene osnovne škole odlazi u Izrael, gdje od 1992. do 1998. godine pohađa Seligsberg gimnaziju u Jerusalemu, koju završava kao đak generacije. Iako je primljen na prestižnu Akademiju likovnih umjetnosti Becalel u Jerusalemu, 1998. godine se vraća u Sarajevo i upisuje Akademiju likovih umjetnosti, smjer grafičkog dizajna. Diplomirao je 2004. godine, a 2011. godine magistrirao iz oblasti Fotografije.
Već u januaru 2005. godine asistent je na predmetu Fotografija u klasi profesora Mehmeda A. Akšamije, u septembru 2011. godine docent, u septembru 2016 van.profesor, a u junu 2022 godine redovni profesor na oblasti Fotografija (Osnovi fotografije I i II i Fotografija I i II). Tokom 2018 godine obavlja dužnost šefa Odsjeka za Grafički dizajn, a od decembra 2021. godine je šef Katedre za Fotografiju i Multimediju. U periodu 2012-2013. godine angažiran je kao gostujući profesor na Visokoj školi za dizajn u Ljubljani (Slovenija). Posljednih 12 godina bavi se sociološkom fotografijom (intima i prostori kolektivnih sjećana), što je i tema njegovog magistarskog rada.
Izlagao je u Bosni i Hercegovini, Austriji, Crnoj Gori, Tunisu, Sloveniji, Srbiji, Velikoj Britaniji, Hrvatskoj, Izraelu, Kini, Meksiku, SAD, te osvojio nagrade na brojnim festivalima. Radio je na organizaciji Festivala Sarajevska Zima i različitim lokalnim, internacionalnim projektima u oblasti kulture i umjetnosti. Trenutno je angažiran na projektu promocije foto-depoa Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine. Grafičke radove i fotografije objavljuje kako u lokalnim tako i u inostranim magazinima. U maju 2017. godine izdaje fotografsku, autorsku knjigu pod nazivom “BAMITBAH” (izdavačka kuća KultB), kojoj je istaknuti književnik Miljenko Jergović posvetio kolumnu u Jutarnjem listu (Subotnja matineja), te uvrstio je među 17 najboljih knjiga 2017. godine (na trećem mjestu).
Dr Adla Isanović je redovna profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu, na grupi predmeta iz oblasti Multimedije.
Naučno zvanje doktorice nauka je stekla na doktorskom studijskom programu 3. stupnja “Komparativne studije ideja i kultura” (Podiplomska šola ZRC SAZU – Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti) u Ljubljani, Slovenija, gdje je odbranila doktorsku disertaciju sa naslovom “Databases and Art in the Function of Knowledge Production in the Digital Age” (2017.god.). Magistrirala je “Nove medije (Multimediju)” (Haute école d’arts appliqués) u Ženevi, Švicarska (2005.god.), kao i na interdisciplinarnom postdiplomskom studiju iz oblasti “Kritičkih, kuratorskih, cybermedia studija” (“Critical, Curatorial, Cybermedia – CCC”, Ecole supérieure des beaux arts) u Ženevi, Švicarska (2005.god.). Dodiplomski studij je završila na Akademiji likovnih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu (2002.god.).
Kao gostujući profesor predavala je na The Academy of Visual Arts – AVA, Ljubljana, Slovenija (2018.god.), Gray’s School of Art (Robert Gordon University), Aberdeen, UK (2017.god.), School of Arts (Univerzitet Nova Gorica) u Sloveniji (2014.god.). Uz to predavala je i na Akademiji scenskih umjetnosti Univerziteta u Sarajevu (2011.-2012.god.), te na Internacionalnom univerzitetu u Sarajevu (2006.-2010.god.). Radila je i kao istraživačica / analitičarka Mediacentra Sarajevo (2005.-2008.god.), te kao glavna i odgovorna urednica web portala Mediacentar_Online (2008.god).
Angažirana je na brojnim internacionalnim i lokalnim projektima u sektoru kulture / umjetnosti / dizajna. Izlagala je u BiH, Austriji, Švicarskoj, Slovačkoj, Crnoj Gori, Irskoj, Nizozemskoj, Velikoj Britaniji, Litvaniji, Italiji, Njemačkoj, Grčkoj, Francuskoj, Kanadi, Japanu, SAD-u, Kolumbiji, itd.
Učestvovala je i na brojnim internacionalnim i lokalnim istraživačkim projektima, te objavila više naučnih i stručnih radova. Njenu posljednju knjigu The Regime of Digital Coloniality. Bosnian Forensic Contemporaneity je objavio CEEOLPRESS, Frankfurt am Main, 2021. godine. Njeni ostali recentniji naučni radovi objavljeni u priznatim publikacijama uključuju: “Archives, Knowledge Production, Politics of In/Visibility, and Bosnian Forensic Reality.” in M.Gržinić, J.Pristovšek, S.Uitz (eds.). Opposing Colonialism, Antisemitism, and Turbo-Nationalism: Rethinking the Past for New Conviviality. Cambridge Scholars Publishing (2020); “Politics and Aesthetics of Databases and Forensics.” in M. Gržinić, A.Stojnić and M. Šuvaković (eds.). Regimes of Invisibility in Contemporary Art, Theory and Culture: Image, Racialization, History. Palgrave Macmillan (2017); “Sarajevo, Rotten Heart of Europe” in M. Gržinić (ed.). Border Thinking: Disassembling Histories of Racialized Violence. Academy of Fine Arts Vienna and Stenberg Press Berlin (2018); “Sarajevo: Politics and Cultures of Remembrance and Ignorance.” AM Journal of Art and Media Studies 14 (2017); “Politika in estetika podatkovnih zbirk in forenzike” in M. Gržinić (ed.). Politika, estetika in demokracija. Uprava ZRC, Ljubljana (2015); “In/Visible: The Political and Sexual Regimes of Databases.” IDENTITIES: Journal for Politics, Gender and Culture (2013); itd
Nedim Šećeragić je diplomirao 2016. na odsjeku Grafika u klasi profesorice Amele Hadžimejlić-Kečo. Kao student dobitnik je više nagrada iz oblasti grafike, videa i kratkog filma.
Od 2014. se bavi motion designom, UX/UI designom i concept designom (hard surface) prvenstveno u entertainment i gaming industriji. Iskustvo stiče u firmama: Purple Key, Blow Up, Meta Software Solutions, Shapeshifter Concepts, Midwinter Entertainment.
Trenutno radi kao 3d modeler i texture artist u Kitbash3D-u.
Nedim Šećeragić predaje na Akademiji Likovnih Umjetnosti u Sarajevu, oblast Multimedija.
Rođen u Sarajevu 1995. godine.
Nakon osnovne škole, od 2010. do 2014. godine, pohađa Prvu Bošnjačku gimnaziju Sarajevo curiculum B, te posjeduje srednjoškolsku diplomu Gimnazije, ali i University of Cambridge International General Certificate of Secondary Education.
Tokom srednje škole počinje se baviti muzikom i osim sviranja, autor je muzike za predstave, kratke dokumentarne filmove i reklame.
2014. upisuje Akademiju likovnih umjetnosti na odsjeku za Grafički dizajn. Tokom studija otkriva naročiti interes za primjenu fotografije u grafičkom dizajnu i to postaje njegovo primarno stilsko opredjeljenje. Na taj način realizovan je njegov završni rad „Naslovnice tragedija William Shakespeare -a“ pod mentorstvom profesora na predmetu Fotografija cpHd Mehmeda Akšamije.
Studij završava 2018.
Aktivno se bavi fotografijom i dizajnom za teatar u vidu vizualnog identiteta predstava i fotografije kao i fotografijom muzičke scene u regionu i dizajnu naslovnica albuma nezavisnih izvođača.