Na tragu feminis.čkih preokupacija u smislu propi.vanja i analiza konstrukcije ženskog iden.teta kao
filmsko-ideološkog proizvoda (jer filmski nara.v je većinom uvjetovan dominantnim-patrijarhalnim
društvenim vrijednos.ma, pa je samim .me i rodno kondicioniran), izloženi radovi—ulja na platnu velikih
dimenzija, grafike (linorezi 50×60) i jedna grafička instalacija—jasno zrcale autoričin dugogodišnji interes i
fascinaciju temom ženske uloge na filmu ne samo u smislu pozicioniranos. žene unutar društvene i rodne
podjele, nego i ideoloških obrazaca koji su utjecali na medijsku konstrukciju ženskos. s posebnim
naglaskom na poglavlje Femme fatale kao proizvod dominantne maskuline kulture. Usmjerena na
problema.ziranje vlas.tog pogleda na sliku ženskih uloga kao galerije portreta—redom derivata filmskih
kadrova s istaknu.m cita.ma omiljenih joj heroina iz kultnih ostvarenja svjetske i jugoslavenske
kinematografije—Irmi Markulin filmska baš.na nije samo nepresušno vrelo umjetničke inspiracije nego i
prostor kri.čke ar.kulacije kako i u kolikoj je mjeri filmska industrija, posebno u domaćim ostvarenjima,
svjesno utjecala na kolek.vnu svijest o ženi i njenom mjestu u društvu. Koristeći se filmskim materijalima
u obliku tzv. s*llfotografija s filmskih setova a posebno plakata i isječaka iz filmova različi.h autora koji se
s posebnim gledišta bave psihologijom ženskog lika (među njima Antonioni, Malle, Goddard u europskom
te Grlić, Makavejev, Petrović ili Golik u domaćem filmu, njeni su nedvojbeni favori.), Markulin rekonstruira
osebujnu galeriju snažnih ženskih likova u kojima se čini da je naglasak podjednako stavljen kako na uloge,
tako i na osobnos. i karizme glumica koje su ih utjelovile.
Paola Orlić
Irma Markulin (rođena je 22. 02. 1982 godine u Banja Luci) je vizuelna umjetnisa sa sjedištem u Berlinu.
1997. – 2001.g. pohađala je Srednju školu primijenjenih umjetnos. i dizajna (ŠPUD) u Zagrebu. Godine
2006 diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnos. (HDLU) u Zagrebu na slikarskom odjelu u klasi prof.
Z. Kesera. U sklopu Erasmus – programa 2004. – 2005. boravila je na Akademiji umjetnos., dizajna i
arhitekture (UMPRUM) u Pragu. Između 2006. i 2008. godine studira fotografiju i slikarstvo na Univerzitetu
za Umjetnost / Universität der Künste (UdK) u Berlinu u klasi prof. K. Sieverding i prof. A. Rayle.
Postdiplomski i diplomski studij iz vizualnih umjetnos. završila je na Višoj umjetničkoj školi /
Kunsthochschule Berlin Weißensee (KHB) u Berlinu u klasi A. Majewski te magistrirala 2010 godine sa
zvanjem Magistar vizualnih umjetnos. (Meisterschülerabschluss) u istoimenoj klasi. 2016. – 2017. studira
estetsko istraživanje (Ästhe.sche Forschung) na Alice Salomon Hochschule u Berlinu.
Dobitnica je više međunarodnih umjetničkih s.pendija.2024/25 Culture moves Europe, Grant Goethe-
Ins.tut, 2023 Ministarstvo kulture i medija RH „Films.lls“, 2022. S.pendija HDLU-a u sklopu Ar.st-in-
Residence programa, Hafenkombinat u Leipzigu. 2017. dobitnica je s.pendije državnog Ministarstva za
obrazovanje i istraživanje (BMBF) i Berliner Projekoonds Kulturelle Bildung (Berlinski fond za kulturnu i
obrazovanje) u Berlinu. 2016. s.pendija Ministarstva vanjskih poslova Republike Austrije (BMEIA) za
Ar.st-in-Residence Program (Q21) u Beču. Godine 2016 dobiva Goldrausch art IT Grant – S.pendija za
međunarodne umjetnice u Berlinu. 2014. Elsa – Neumann državna s.pendija (NaFöG) za istraživački
postdiplomski rad. Dodiplomski studij u Berlinu završila je uz potporu Ministarstva znanos., umjetnos. i
športa RH te je 2005 dobitnica nagrade Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Paola Orlić (rođena 1973. u Puli, Hrvatska) Paola Orlić je povjesničarka umjetnos., nezavisna kustosica i
producen.ca Svjetskog fes.vala Animiranog filma- Animafesta Zagreb. Nakon diplome iz povijes.
umjetnos. i filozofije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, poslijediplomski studij povijest
umjetnos. završila je na College of Art, Ohio Univerziteta gdje je svoj fokus trajno usmjerila na veze filma
i umjetnos.. Više od dva desetljeća producira filmske fes.vale, organizira umjetnička događanja, kurira
samostalne i grupne izložbe te sudjeluje u nezavisnim filmskim projek.ma. Napisala je, uredila i publicirala
desetak umjetničkih monografija a autorski surađuje s FoAM laboratorijem u Bruxellesu na višegodišnjem
projektu PARN ((Physical and Alternate Reality Narra.ves). Ak.vna je članica Hrvatskog društva
povjesničara umjetnos. (DPUH), Udruge Likovnih umjetnika i povjesničara umjetnos. Hrvatske (ULUPUH)
i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU). Kao programska selektorica i članica žirija služila je na
mnogim međunarodnim filmskim fes.valima, odborima umjetničkih galerija i muzejima diljem svijeta. Za
svoj urednički rad nagrađena je bijenalnom nagradom „Ante Peterlić“ Društva Hrvatskih filmskih kri.čara
(2024.) a za promociju interdisciplinarnos. i vizualne kulture dobitnica je godišnje nagrade Društva
povjesničara umjetnos. Hrvatske 2023.